Jul 2, 2014

Nah. Nak. Nanak

at 8:11 AM

Assalamualaikum.

First thing first, selamat berpuasa kepada semua umat Islam di seluruh dunia. Walaupun xde la seluruh dunia y membaca blog picisan ini hewhewhew

Ok. Nah,nak & nanak.

Ni adalah 3 perkataan yang digunakan oleh damia dan difahami oleh dirinya sendiri.

Nah.
Ni bila dia dah xnak sesuatu kat tgn n nak bagi org. Mesti sbb mamanya n papanya selalu guna bila nak bg pape kt dia.

Yang kelakarnya, masa tidur pun sama!! Malam tadi jadi saksi haha. Damia masih lgi bgn mlm kdg2 utk minum susu. Bila dah lepas minum, dia buang botol dr mulut dan "nah". Pastu sambung tdo hahaha tergamam jap mamanya.

Tapi!!!!! Kalau siang hari bila dia dalam segar bugar tu, bila dia bagi barang...nah! Pastu kitorang cakap xnak, dia akan insist jugak.

Nah !
Nah !
Nah !

Sambil goyang2 badan nak nangis suh ambil jugak hahaha

Nak.
Selalunya 'nak' digunakan bila dia mahukan sesuatu tapi x berdaya nak ambil.

Contoh bila mamanya sibuk basuh pinggan kat sinki, dia datang berdiri pastu tunjuk kat bekas sudu.

Ataupun masa mama sibuk kat meja makan buat susu ke, minum air ke laju la datang berdiri pegang kerusi.

Nak!
Nak!
Nak!

Sampai la dia dapat. Meskipun terpaksa menangis, sebelum mengamuk guling2 atas lantai haruslah mamanye bagi sebelum dia mogok xnak kawan ngan mamanya.

Nanak.
Yang bermaksud taknak. Bilamasa dia taknak sesuatu seperti da xnak nasi,xnak susu. Kalau mama degil jugak nak bagi nanti dia geleng2 kepala,goyang2 badan cakap nanak berulang2 dan mama kena mengalah sebelum dia mengamuk n mogok.

Dan jugak digunakan bila kita nak sesuatu kat tangan tapi dia xnak bagi. ataupun time kita larang dia buat sesuatu seperti cucuk pusat mama dengan pensil tajam.Haaa time ni pun...

Nanak!
Nanak!
Nanaaaaak!

Tak ke haru!

 

STEP BY STEP~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea