Aug 21, 2011

dah boleh mewarna kat muka sendiri oyeahhh haha

at 8:15 AM
hai hai hai peeps! ehem2, better with Assalamualaikum kan. 

So, Assalamualaikum dan morning ladies n gentlemen! hehehehe

Berbalik kepada tajuk di atas. haaa semalam gigih tau aku pergi belajar make-up sebabnya taknak buang duit bagi kat make-up artist muahahaha. kedekut kan. yelaaaaa, orang sekarang ni sumer dah pandai carik duit. make-up lam sejam, tapi after 3-4 jam dah kena basuh balik. tak ke membazir duit 300 aku! kan,kan,kan......

so aku ambil inisiatif untuk belajar sendiri sempena majlis tunang nanti. lagipun taknak la over2 sangat. just a simple make-up. bukan majlis grand2pon. cukup untuk tambah seri.

maka bermulalah sesi menjerut jiwa. tak sangka siap kena jawab soalan dulu. kena tulis kenapa nak belajar make-up. aku ingatkan dorang nak buat survey ke apa tapi tulis lam buku sendiri. xpe lah yang tu aku wat derk jela walaupun mula2 hati panas. dah la pasal buku apa aku guna nak tulis2 pun boleh lak dorang persoalkan. haiyaaaa

so mula ngan belajar asas2 dulu. start daripada bahan2 yang perlu ada. step by step cara nak make-up. jenis make-up. pastu cmne nak aplly semua2 kat muka. banyak jugak la aku belajar. daripada xtau apa2,nak dah ada sedikit ilmu tentang persolekan.ececece~

lepas tu mula praktikal lak. kesian kawan aku jadik mangsa. sebelah muka cikgu yang make up dan sebelah lagi aku kena lukis2 warna2 sampai nampak sama. hahaha memang kesian kat kawan aku. lepas tu aku pulak kena buat kat diri sendiri. walaupun dah sampai sekerat jalan macam nak giveup!

tapi aku abeskan jugak. overall macam ok cuma ada part kening fail lagi hak2. mari berusaha!

sosiapa2yang berminat boleh la pergi keprecious beauty centre kat tingkat 2 kompleks bukit jambul. belajar makeup RM150. 4jam. bawak buku n pen pencil siap2. bawak lah wet tissue ngan cotton bud skalik. yang lain2 pakai kat kedai. nak bwk y sendiri punya pun bagus gak hihihi i dunno ni harga mahalatau murah sebab xpernah belajar sebelum ni haha walaupun dulu dia cakap boleh belajar 2x tapi mcm sekalije. xpelah. banyak dah dapat ilmuni. bodek sket hahaha

lepas ni i kongsi cara2 y dorang ajar ek hihi.sharing is caring ryte.ok,now sapa nak suh aku make-up untuk dia sila angkat kaki dan cabut lari hahahahaha
Daisypath Anniversary tickers
 

STEP BY STEP~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea