Jul 21, 2011

Mari tambah seri lagi!

at 1:45 AM
orait~
mari kita sambung macam mana nak kelihatan berseri2 di hari bahagia. sambungan dari entri lepas

5. Ubah rutin
jangan bazirkan tenaga untuk aktiviti yang tak penting sangat dalam sehari-hari. hmmm ape ek aktiviti yang tak penting? gelak tak hengat dunia? haha. uishhh membazir tenaga jugak tu kan hehe. aku la tu suka benau gelak kuat2. haa apa lagi? ce tengok balik apa yang kita buat dari pagi sampai ke malam. ada tak aktiviti kurang penting tu bolehlah dikurangkan. then kena jaga kesihatan. perlu buat pemeriksaan doktor sebelum berlangsungnya majlis. senang nak tahu badan kita ni betul2 sihat ke cmne kan.

6 cukup tidur.
ini yang sangat2 la penting. untuk orang dewasa, tidur yang cukup adalah antara 6-8 jam sehari. jap nak kira2. aku tidur kol 12 gurai bangun 6 lebih2. haaa cukup la tu 6jam kekeke. tidur yang cukup penting untuk menyeimbangkan hormon, kata buku ni la. :p so nanti xde la duk atas pelamin pun menguap. tapi aku ni bese tidur banyak, sekarang kalau tidur 6jam kat tempat keje tu ngantuk x hengat hak2. bajet diri snirik macam baby la pulak kan wakakaka.

7 Rehat sebentar.
bagi mereka yang dah dekat sangat nak berlangsungnya majlis tu bawak2 la berehat. semestinya tengah sibuk ngan segala persiapan kan. nak jumpa orang tu orang ni, p kedai sana sini, ulang alik. memang sangat banyak yang nak kena buat. sedar tak sedar kita dah abaikan diri sendiri. so, relax jap untuk kumpul balik tenaga. hmmm aku ni boleh ke relax, sebab apa pun tak start so nak relax jugak ke? ahahaha
 

STEP BY STEP~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea