Aug 21, 2013

Cerita babysitter damia part 2

at 11:46 AM

Assalamualaikum!

Okeh sambung cerita.

Nak cerita pasal diapers pulak.

Kalau sebelum abes pantang dulu, 1pek 64pcs diapers finished in 2 weeks. Baby mmg byk berak. 4,5x sehari.  Tapi bila da besar sket, berak sekali sehari cmtu je. So penggunaan xkencang la.

Awal2 hantar ktorg bg 1pek y kecik ada 32 je. So roughly by 2-3weeks da abes. Tapi da masuk mgu ke3, bila tanya ada lg ke x, dia ckp byk lg. Aik x tukar ke? Ktorg y tukar mlm2 pun abes la jugak mgu ke3. Ak da pesan suh tukar selalu. Luckyly damia susah nk nsik ruam lampin bagai. 

One day,  lepas amek damia ak pergi amek hubby pulak. Bila tukar driver, ak angkat damia riba sbb nk bg susu.  Guess what? Kebocoran melimpah ruah kencing abes basah smpai bj aku. Maknanya, lampin damia mmg dah full, overloaded!

Esoknya gtau babysitter.  Siap pesan kalau damia x berak, tetap tukar lampin 2-3 jam sekali. Tapi mcm masih sama je, tiap kali amek damia lampin dah full. Sigh.

Pastu ak tgk babysitter ni agak kasar sedikit. Damia ni jenis lemah smangat, cepat terkejut, angkat kuat2 gayat le budaknye!

Haritu time ak smpai, damia br sudah mandi. So dia pakaikan lampin n baju. The way she handle my baby was not that good. Dia pusingkan damia letak meniarap selamba je mcm budak besar.  Pada pandangan mata aku agak kasar utk baby y berusia 3bulan ketika itu. Tp aku diam je la, observe apa dia buat. Then ak tgk cmne dia layan budak2 lain y umur 2,3 tahun.

And I dun think I wanna let my baby stay there.

 

STEP BY STEP~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea