Aug 30, 2013

Cerita babysitter damia part 3

at 4:54 AM

Assalamualaikum!

**entri dah basi simpan lama sgt**

Wah xsangka boleh jadik 3 post pulak hahaha. Smangat bercerita kan kekeke

Ni last dah ni.....huihuihuihui

Ok nak cter pasal susu damia pulak. Yang ni paling ketara lah.

2minggu sebelum dihantar ke umah babysitter,  damia dijaga oleh mil. So memang bagi ngan botol la, and tahu how much she drink milk daily from 7am to 7pm.  14oz mmg abes. 2oz x 7botol. Tp 2oz per session mcm xcukup utk damia. So kadang2, isi 3-4oz per botol.

Bila hantar ke umah babysitter,  sama je la tapi isi 2oz per botol. Mula2 ok. Bila amek kol 5pm/530pm ada balance 2oz. So kira sama je la kan.  Tapi makin lama makin ketara pengurangannya. Since babysitter gtau kena bagi 4oz per session. Katanya xcukup 2oz. So sejak dr haritu aku isi 4ozx3+2oz. Mula2 balance 2oz, tapi makin lama balance 4oz. Eh dah berkurang pulak damia minum. Ak ok lagi.

Bila masuk bulan puasa, aku boleh balik ofis awal sejam. 330 dah boleh balik. So amek damia lam kol 4-430pm. Disebabkan selama ni balance 2oz, so aku kurangkan lagi 2oz.

Mula2 puasa, setiap kali amek damia susu ada balance 1botol 20z which is mmg normal la. Maksudnya damia minum 10oz smpai kol 4pm. Tapi kalau aku isi 4ozx3botol, satu botol jugak y tinggal wpun 4oz. Eh byk pulak. Babysitter ckp damia lmbt lapar kalau minum 4oz sekaligus. So aku isi pulak 3ozx4botol. Kadang2 ada jugak balance 1 botol y xusik langsung, so damia minum 9oz je. Tapi banyak kali bila pg amek, susu lebih 2botol! Satu y dah minum tp ada lagi balance 2oz + 1botol 3oz y x usik lagi. Damia cuma minum 7oz je! Smpai kol 4/430pm.

Aku xpuas hati. Betul ke damia ni dah minum sket. Setiap kali amek, damia mmg muka kepenatan dan mengantuk. Masuk je kereta terus hokhekhokhek mintak susu. Dan kalau bagi mmg

Bila weekend, df damia byk menyusu. Aku pelik la, betul ke damia minum sket .

Lepas raya, babysitter cuti lama. So mil datang sini jaga damia. Masa ni tgl susu lam 17oz. Kat ofis, pam sehari dpt 12oz! Wah berbunga2 la kan, selama ni pam dpt la 8oz cmtu je. Yeay boleh buat stok!

Nan hado!

Balik je umah, kol 7pm smpai umah sumer stok susu 17oz habes! Wallaweyhhh nasib baik tgl byk susu kt umah kan. Patutla aku pam dpt byk, mmg damia minum byk dah. Bila blk vm bese kol 5, 14oz wajiblah abes dgn jayanya menunggu nk mengempeng dah pulak.

So, dapatlah diputuskan bhw babysitter dulu mmg x bg damia susu! Kesian my daughter setiap kali amek je, ngan mata merah, hodung merah kemengantukam, baru lepas nanges, kelaparan some more! Bila amek, masuk je kete, gelojoh minum susu 3oz abes sekaligus !

Now, damia is back to normal. Minum 14-16oz 7am-530pm.

Mama pulak y semput!

 

STEP BY STEP~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea