Jul 2, 2010

since when?

at 4:16 PM

"sejak bila mula terfikir secara serious nak kahwen ?" 
orang jepun cakap honki mo-do

aku paham. ye paham. memang la sumer orang yang da start in a relationship tu memang la terus akan fikir utk kahwen terus kan wpun bukan dalam masa terdekat.


dikecualikan kepada mereka yang memang playgirl atau playboy dan untuk suka-suka memainkan hati dan perasaan orang lain.

ada orang yang nampak macam serious sayang gila kat partner sendiri tapi bila sebut pasal kahwen, " lambat lagi la kot" , " tak terfikir pun lagi sekarang" dan sebagainya.even aku sendiri pun, suatu ketika dahulu aku pernah tanya dia
 " macam mana nak tahu dah sampai seru nak kahwen?"
 "macam mana nak tahu kita dah ready nak jadi isteri orang?"

dia pernah cakap macam ni, kalau dah bersedia nak kahwin tu macam dah bersedia  nak keluar rumah as wife orang @ mak orang. masa dia cakap tu aku pandang balik diri aku pastu rasa macam. ish, belum2. sangat tak ready. rasa nak enjoy je kan hidup ni. nak buat something malas nak kaitkan ngan orang len.bukan maksudnya dah kahwen takleh nak enjoy tapi lain la cara dia kan.

tapi at one point tu rasa la perubahan dalam diri aku.orang lain maybe tak nampak sangat tapi diri aku sendiri  rasa that thing. banyak benda sekeliling kalau sebelum ni aku buat x kesah je tapi sekarang aku banyak la ambil kesah. orang cakap persediaan dalaman dan luaran kot. haha suka hati main bantai je.kekeke

konon2 dah habes bersedia la nak kahwen. T_T biarbetul aku ni? ntah2 abah aku pun terkejut ngan aku ni even akak aku pun dah tegur2 pasal aku ni dah terer masak ke? haaaaa jangan main2 tu jugak satu persediaan oyoyo.
what say you?

till then~
Daisypath Anniversary tickers
 

STEP BY STEP~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea