Dec 5, 2010

xde ke lelaki yang nak buat blog persiapan kahwin?

at 3:24 PM
setakat aku duk selongkar2 sana-sini, baca sana-sini, blog persiapan kahwin semuanya ditulis, dikarang oleh perempuan. setuju? dan kadang kala tanpa usul periksa kita terus buat kesimpulan bahawa penulis adalah seorang perempuan. setuju?

haaaaaaaaa, agak2 kenapa lah ye lelaki xde yang buat? semua pompuan je yang bersemangat. nampaklah keterujaan nak buat preparation tu. kenapa ek? lelaki tak teruja ke?

haaaaa. tak baik buat kesimpulan macam tu.bagi aku, bukan lelaki tak teruja. tapi cara dorang express tu lain sikit. pompuan lak lain sikit. betul x?

tokorode, 

dulu macam pernah dengar pepatah. lebih kurang macam ni. di sebalik kejayaan seorang lelaki , ada seorang perempuan. x ingat dah cmne. tp cmtu la. tapi pompuan pon sama je. di sebalik kejayaan dia tu pun ada gak lelaki. tak kesah la, ayah ke, adik, abang, suami, bla3.

sama gak la ngan blog kahwin. walaupun kita tahu yang menulis ialah perempuan, keterujaan tu nampak si perempuan, tapi di belakang yang menyokong ada si lelaki. ada ke orang buat blog cmni sendiri2 macam syok sendiri terlebih. mesti la ada si lelaki di belakang.

tapi ada segelintir masyarakat kita ni silap. aku tahu, ada yang janggal .lagi2 kalau blog kahwin ni dibuat oleh orang yang baru je in a relationship kan. pastu terus la berprasangka. ish penulis blog tu dah buang tebiat ke? gatal sangat dah ke?angin takde ribut takde tetiba ada blog kan. 

aku tak cakap orang lain. aku sendiri pun pernah ditanya. segala perancangan yang tertulis dalam ni semua aku plan sorang2 ke? eh, ada pulak macam tu. kalau plan sorang2, kena kahwin sorang2 la kan? hahaha. of course la aku plan sama-sama ngan si lelaki. cuma mungkin aku tak gtau kamu semua hasrat hati kami dari awal tetiba buat blog. tu yang terkejut eh.

hmmm, entah lah....sesetengah orang x suka tulis setiap perancangan secara public. tup2 eh dah bagi kad jemputan. ok je.no hal la kan. tapi ada yang nak tulis kat sini every single step. supaya xde yang tertinggal. bukan niat untuk canang ke seluruh pelusuk dunia, cukup sekadar peringatan diri kami sendiri. step by step yang kami tempuhi dan bakal tempuhi. tu je. x salah kan?

Daisypath Anniversary tickers
 

STEP BY STEP~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea