Jun 24, 2010

kami orang kl celup haha

at 10:07 PM
assalamualaikum semua! =)
salam sejahtera~

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

kamu semua tahu tak saya asal dari mana? setiu terengganu. ya saya tahu kampung sikit. eh banyak la jugak. bahasa pun dah campur ngan kelantan sikit2.


kamu tahu dia berasal dari mana? ajil, terengganu. maju sikit kot dari kampung aku hahaha =P bahasa tempat dia  ni memang pekat kot. yabai!


kamu tahu kami bercakap guna bahasa mana?  setiu ke ajil? haaaaa dua-dua salah! kami cakap bahasa melayu tempatan. nak kata bahasa kl, kang kecik hati lak orang selangor ke kan. hahaha


tapi yang penting kami tak guna dialek terengganu. haaa mula la tu nak cakap kami gedik! tak sedardiri! bukan laaaa, dari awal mula-mula kenal dia as my senior dulu dah terbiasa cakap bahasa melayu tempatan ni. so xtahu macam mana nak tukar ke dialek ganu. kompem kena gelak ngan adik beradik nanti. dua2 org ganu ada hati nak cakap lua. haha

bak kata adik aku, "agah la, tahu la belajar jauh2" hahahahaha

till then~
 

STEP BY STEP~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea