Feb 2, 2012

Pantang nenek moyang

at 6:24 PM
Assalamualaikum!

bila dah kompem gugur,memang tak terlintas pon lam kepala kena pantang jugak. i muda remaja 1st time pregnant mana la nak tau kan ahakz. padahal ilmu pengetahuan kurang lalalala. kalau bukan my sis yang cakap mula2 memang xtau pon haha.

terkejut dan terkesima, blur and panic, macam mana nak pantang? hahahaha memang teruk kan? yela, mana la nak tau kan. terus google, cmne nak pantang. sesetengah orang cakap kena pantang sama macam org beranak, ada yang cakap lebih teruk dari orang beranak kena pantang. macam mana aku tak panik? hubby lebih2 lagi hahaha

bila google, banyak pulak senarai makanan yang takleh nak makan. almost everything!!! rasa macam ..oh kejamnya dunia!!! hahahaha overreact. orang len dah 3,4x beranak pantang lek je. aku ni br je sekali dah lebih2 kan hahaha

mula2 info dapat : xleyh makan sejuk2. ais dan adik-beradiknya memang xleyh la. tapi sebab awal2 dulu umah kami xde peti ais maka air2 sejuk ni memang xminum la. sampai la ada minibar tu pon kami x amalkan minum air sejuk kat umah. so selamatlah tang tu. pastu xleh makan sayuran sejuk yang menjalar seperti kangkung, labu dansebagainya.

ikanpun xleh makan yang berbisa dan berduri.nak dijadikan cerita, hubby lak xkenal sgt spesies ikan, aku lak xleyh nak turun (bajet tau sumer jenis ikan hahaha) so hantam saja lah hahahaha. pastu ada yang cakap telur xleyh makan,ayam xleyh makan. pendek kata sumer lah xleh! arghhhh stress! hahaha

hubby suh makan ikan goreng ngan nasik je! pastu pulak kat internet cakap kalau boleh mandi air suam takut badan sejuk. gigih la hubby panaskan air letak lam baldi mandikan aku hari pertama pantang.aku lagi la mmg xtahan sejuk,lagi mengada2 haha. pastu kena pakai stokin macam org lepas beranak tu. mula2 tahan la, bila dah malam hari berstokin sedar x sedar aku bangun bukak gak haha.

then semuanya berakhir bila mak mertua datang singgah umah. katanya, jangan manjakan sangat badan tu. nanti bila dah beranak esok teruk lagi nak kena pantang, so skang ni xleyh ajar sgt badan. aku apa lagi menjerit keriangan. semua yang hubby xbagi makan aku mkn sket2 hihihihi. tapi xsemua la aku bantai. ais ke,makanan sejuk ke aku x makan la.

eh macam dah panjang. tp mcm byk lagi.esok2 lah pulak hihihi
 

STEP BY STEP~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea